Tuesday 10 May 2011

MCA JANGAN main wayang...


MCA jangan main wayang dan jangan terlalu angkuh dengan kenyataan yang dibuat...itu sahaja yang nak dikatakan bila melihat telatah Presidennya (Chua Soi Lek). Kerenah demi kerenah dan kenyataan yang bodoh lepas satu-satu. Tak tahu apa yang nak disampaikan dan dah macam orang meroyan dibuatnya...Dia ingat nak takutkan BN dengan ugutan nak keluar dari BN, bukan setakat nak keluar dari BN, MCA kalau nak keluar dari Malaysia pun boleh , silakan dan tak de siapa yang nak halang..

Sepatutnya MCA mula rasa malu setelah YAB PM diasak dan diminta melaksanakan banyak pemintaan kaum Cina sehingga kaum Melayu pun rasa terpinggir. Lihat sahaja keputusan di Sarawak, apa yang telah terjadi kepada kaum Cina? Segala pemintaan telah diberi namun DAP juga menjadi pilihan mereka. Apa balasan yang YAB PM dapat dari MCA...Tak lain hanya sepah je. Madu diambil, kononnya untuk masa depan anak Cina, tapi masa depan BN langsung tak dijaga. Apa punya mangkuk la kaum yang hanya tahu mendesak dan meminta itu dan ini namun tak reti nak balas jasa kerajaan.


Apa sumbangan kaum Cina kalau setakat memonopoli ekonomi negara. Namun, jasa untuk membangunkan negara belum tentu terlaksana. Nah sekarang, apa lagi yang nak didesak oleh Presiden MCA ini, nak ugut YAB PM, Nak apa lagi kalau satu undi pun tak boleh disumbang untuk BN. Apa yang kita terlalu jaga sangat kaum pendesak ni. Terlalu jaga sangat hati mereka hinggakan anak bangsa sendiri tertindas. Berapa ramai anak Melayu yang berjaya dalam perniagaan , berapa ramai anak Melayu yang dapat belajar ke Universiti luar negara, berapa ramai anak Melayu yang terpinggir.

Kalau menulis pasal perjuangan Melayu mula nak kena tanggkap sedangkan ini bumi Melayu. Si Nam Wee yang jelas menghina negara langsung tidak dihukum, cukup dengan minta maaf oleh Presiden MCA. Aku dah rasa bosan dengan sikap kaum ini yang tak tahu mengenang budi dan tak tahu nak menjadi rakyat Malaysia yang sejati. Lihat sahaja mereka yang dah berhijrah ke Australia dan negara luar semuanya megutuk Malaysia dari luar. Apa , mereka ingat mereka dah bagus sangat bila dapat berhijrah ke luar, lagi ramai mereka berhijrah lagi aman bumi Malaysia ini.


Hari ini, aku rasa penulisan ini amat bersifat perkauman, namun adakah kaum Cina tidak pernah menulis diakhbar atau berbincang sesama mereka akan kaum Melayu? Kenapa perlu hanya kaum Melayu sahaja disalahkan atas dasar perkauman. Kalau Cina langsung tidak boleh disentuh seolah-olah mereka ini kebal. Aku harap kali ini MCA rasa malu akan diri mereka dan aku harap apa yang diluahkan oleh Presidennya untuk tidak duduk dalam kebinet menteri jika MCA kalah dalam PRU13, dikotakan dan jika sokongan kaum cina masih ke arah Komunis DAP itu.

Sekali lagi, diharap pihak BN terutama dari UMNO, buka la sikit mata mereka dan jangan hanya tunduk kepada MCA sehingga kaum sendiri tergadai. Jadilah perjuang bangsa Melayu yang sebenar dan bukan seperti PAS dan PKR yang langsung tidak mahu memperjuangkan hak kaum Melayu.Siapa lagi nak membela kaumnya sendiri dan aku harap tidaklah UMNO itu sanggup menindas kaum sendiri.


Justeru, UMNO perlu ingat MCA sedang main wayangnya dan janganlah mula rasa simpati atau rasa rendah diri. Sudah tiba masanya mereka tunduk akan UMNO dan bukan sebagai kaum pendesak lagi...MCA ...aku rasa aku dapat hidu mainan wayang mu....

No comments:

Post a Comment